2014. október 22., szerda

Illenék a semmibe

Vastag felhők ragadtak a hajamba
S amint elritkult szerelmes verseim nézem,
Rájövök, hogy az időben nem létezem.
Tér sincs, ha csak a hold nem süt be
A kis pókhálós ablakomon, mint egykor
Régen. Meseszépen.
Aztán zengtem persze, főleg a semmiről.
Lapozgattam füzeteim, s illatuk belepte
Az ócska szobák repedezett plafonát.
Vártalak és közben elferdült székemen hintáztam.
Vártalak tíz percen keresztül, majd
Egy egész semmitmondó életen át.
Azért, hogy nem jöttél, sorvadtam
S hamvadózó végtagjaim a verandán ültek,
Szellemem pedig elsüllyedt.
Merre jártál? Nem tudom. 
Talán csatákat vívtál, s miközben
Én lázasan ültem otthon és szerelmesen,
Rájöttem, hogy ez az élet nem kell nekem.
Csak morogtam magamban, csendesen.
Lehet kard érte szívedet,
S amilyen gyorsan fogantattál,
Olyan gyorsan el is hamvadtál. 
Ha búja vágyaknak lettél foglya,
Akkor nem sajnáltalak volna.
De ha bomba kapott el,
A szívem repedezik, s mostanra
Márt tátong a semmiségtől.
Az életkedvtől.
 
Reméllek még a jővőben
Vagy a mennyben vagy ebben az életben.
De sorsom megpecsételődőtt már,
S amint szembejött velem az ár,
Döntésem véglegessé vált.
Jöjjön hát az édes halál.

2 megjegyzés:

  1. Szia drága Lina!

    Istenem, nagyon tetszett ez a versed (is)! Csodálatosan fogalmazol, és imádom ezeket az apró rezdüléseket, a repedezett plafont, a hajba ragadást, a kis pókhálós ablakot, mindent. Csak gratulálni tudok hozzá és így tovább!<3

    Csók, Indira

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Indira,
      Nagyon szépen köszönöm bátorító és kedves szavaid. Igazán kellemes hatnak egy fárasztó nap után. Örülök, hogy tetszik és hogy ilyen dícsőséget arat. Remélem a jövőben is ilyen sikerekben lesz részem!:)

      csóközön. Lina

      Törlés